tirsdag, september 26, 2006

Saa er vi i Phuket

Godmorgen!

Klokken er 9.27 i Thailand, dvs. 4.31 i Danmark. Selvom vi har faaet otte timers soevn, kan vi godt maerke, at vi i princippet stod op klokken 2 i nat.

Anden dag i Thailand, og vi maerker intet til regntiden...eller... Jo, det regner og blaeser en smule, men jeg er nu godt tilfreds alligevel. Jeg har jo aldrig oplevet andet, men Kris brokker sig lidt over, at hun aldrig har set regn eller blaest i Thailand foer.

Vi ankom til Bangkok i gaar ved 13-tiden efter en fin flyvning = jeg spiste al fly-maden og zappede mellem filmene, mens Kris forsoegte at sove.

Efter ankomsten i lufthavnen gik vi over til indenrigslufthavnen og fik booket to billetter til Kho hi Phi. Fly til Phuket, afhentning og taxa fra lufthavnen til hotellet i Phuket, hotel inkl. morgenmad i Phuket, afhentning og baad til Phi Phi, fem dage paa Phi Phi paa nyt luksushotel inkl. morgenmad - og retur = ca. 2500 kroner. Det er faktisk noget dyrere, end vi havde regnet med, men ligenu er jeg godt nok ligeglad! Det var skoent at blive hentet i lufthavnen af en mand med et skilt med Ms. Rasmussen (var dog lidt bitter over, at de ikke ogsaa havde skrevet Ms. Lykke, men det gaar nok).

Selskabet vi floej med til Phuket hed Noc Air - Noc betyder naeb, og spidsen paa flyet var ogsaa tegnet som et naeb. Tror det var saadan et nyt, smart flyselskab. De fejrede i hvert fald to aars foedselsdag, saa jeg vil koebe en jubilaeumsmagnet paa hjemturen.

I nat har vi sovet paa et fint hotel i centrum af Phuket paa Patong Beach - det var den strand, der blev totalt smadret under tsunamien. Vi har vaeret nede paa stranden to gange.

I dag ved dagslys, og det er altsaa lidt maerkeligt at staa og forestille sig en 10 meter hoej boelge komme valtende - og saa samtidig proeve at finde ud af, hvorhen man ville flygte op ad de bittesmaa veje ind i centrum, som i forvejen er godt fyldt op af gadesaelgere og gammelt ragelse.

I aftes fik jeg mit foerste STAERKE maaltid. Uha! Fik noget oksekoed med karrysauce - ja, og saa en masse hele peberkorn, chili og andet staerkt. Kris sad og grinede af mig, mens jeg luftede tungen. Til gengaeld koster oellerne ca. 1,5 kroner - dejligt! De har ogsaa de bedste frugtshakes. Har allerede forlystet mig med en med ananas, jordbaer og yoghurt. Mmmmm....

Vi er begge glade for, at vi ikke skal bo i Phuket mere end en dag. Her er simpelthen for turistet. Thai'er for hver anden meter, der faldbyder alt fra ure og t-shirts til massage og sig selv. "Hello miss massage". Oeh, jeg hedder ikke miss massage. En ting er dog helt sikkert. Jeg skal have massage paa et tidspunkt for det koster soelle 30 kroner for en omgang thai-massage! Ja, og saa de der midaldrende danske og engelske maend med store maver, som gaar hjem med de smukke, unge thaipiger...hmm...

Klokken 12.30 bliver vi hentet paa hotellet og koert til vores "faerge" - Kris siger, at den er mindre end Skaroe-faergen, og saa sejler vi til Phi Phi. Paradisoen. JEG GLAEDER MIG!! Vi ankommer ud paa eftermiddagen, saa vi kan nok ikke naa at dykke i dag, men vi kan i det mindste melde os til.

Vi har fire hele dage paa oen, saa det bliver lidt snaert med dykkerbeviset, men saa maa jeg jo evt. bare knokle lidt haardere.

Hov, nu er solen kommet frem udenfor...dejligt! Saa er det op og finde bikinien og hoppe i poolen - vandet ved Phuket ser nemlig ikke alt for indbydende ud. Vi venter med det aabne vand til vi naar Phi Phi.

Jeg vil smutte igen - husk, at man gerne maa skrive kommentarer til bloggen. Det goer du under mit indlaeg.

De allerstoerste hilsener fra Kris og Mai

:0)))

Mai

P.s Har taget billeder, men glemte mit kabel, saa jeg kan ikke laegge nogen ind nu.

Ingen kommentarer: