Jeg elsker Kongehuset, og er vild med Kronprinsparret - men den sidste tid har jeg simpelthen gået hovedrystende rundt over Kronprins Frederiks så brændende ønske om at blive en del af IOC's bestyrelse.
Før det første, så er der vist ingen, der er uenige med mig i, at størstedelen af folkene i den bestyrelse er nogle bad guys. Det er en organisation præget af korruption og skulderklapperi. Samtidig, så er der da et stort problem i, at vi anerkender Kinas overgreb mod deres befolkning ved at vores kronprins skal kaste glans over sommerens OL-fest.
For det andet, så er der et eller andet, kronprinsen har fået helt galt i halsen, ved ikke at ville udtale sig til pressen. Jeg tror bestemt ikke, at manden er dum. Han har jo noget af en uddannelse med i baggagen, og han er oplært til at tale som konge. Men hvorfor gør han det så ikke? Hvorfor sidder han og siger øh bøh og svarer sort, hvis han bliver spurgt om noget kritisk? Så må han jo i stedet tage tyren ved hornene og sige - det ved du godt, jeg ikke må svare på. Kilder må jo også gerne forberede sig på et interview, og man må da gå ud fra, at han kan svare på spørgsmålene.
Der er altså et problem med at sende en upolitisk kronprins ind i en så politisk betændt organisation som IOC - og det bliver ikke bedre at, at han ikke kan/må udtale sig - og at han ikke får den fjerneste hjælp til det.
Det har en af mine yndlingsbloggere,
Jarl Cordua, også en mening om.
Update 21. februar -
Kronprinsen ansætter personlig rådgiver! Det var på tide!!