Viser opslag med etiketten Kongehuset. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Kongehuset. Vis alle opslag

mandag, juni 07, 2010

Tillykke til Daisy


For et par måneder siden fyldte Daisy 70 år. Det blev lørdag fejret i Århus, hvor dronningen og prinsgemalen kørte i karret på en fire kilometer lang tur gennem byen.




Margrethe og Henri kom også forbi mit hood - og selvfølgelig havde jeg taget opstilling med kameraet på Ingerslevs Plads, hvor den royale kortege trillede forbi cirka klokken 14.







tirsdag, oktober 21, 2008

Powershopping a la Mary

Engang imellem må man gerne forære sig selv noget rigtig lækkert.

Især når man kan finde tingene meget billigere på nettet, end i butikkerne. Så nu er jeg altså et par superfede Prada-solbriller rigere - ikke til $245, som i butikkerne, men til $170. Hehe...

Og Mary, ja hun har selvfølgelig også fundet fidusen - nok ikke den med at handle på nettet (det behøver hun vist ikke), men med de fede briller.

Nu vil jeg sidde og stirre længselsfuldt på postkassen, til UPS ankommer med min pakke.

søndag, februar 10, 2008

Kongehus har uld i mund

Jeg elsker Kongehuset, og er vild med Kronprinsparret - men den sidste tid har jeg simpelthen gået hovedrystende rundt over Kronprins Frederiks så brændende ønske om at blive en del af IOC's bestyrelse.

Før det første, så er der vist ingen, der er uenige med mig i, at størstedelen af folkene i den bestyrelse er nogle bad guys. Det er en organisation præget af korruption og skulderklapperi. Samtidig, så er der da et stort problem i, at vi anerkender Kinas overgreb mod deres befolkning ved at vores kronprins skal kaste glans over sommerens OL-fest.

For det andet, så er der et eller andet, kronprinsen har fået helt galt i halsen, ved ikke at ville udtale sig til pressen. Jeg tror bestemt ikke, at manden er dum. Han har jo noget af en uddannelse med i baggagen, og han er oplært til at tale som konge. Men hvorfor gør han det så ikke? Hvorfor sidder han og siger øh bøh og svarer sort, hvis han bliver spurgt om noget kritisk? Så må han jo i stedet tage tyren ved hornene og sige - det ved du godt, jeg ikke må svare på. Kilder må jo også gerne forberede sig på et interview, og man må da gå ud fra, at han kan svare på spørgsmålene.

Der er altså et problem med at sende en upolitisk kronprins ind i en så politisk betændt organisation som IOC - og det bliver ikke bedre at, at han ikke kan/må udtale sig - og at han ikke får den fjerneste hjælp til det.

Det har en af mine yndlingsbloggere, Jarl Cordua, også en mening om.

Update 21. februar - Kronprinsen ansætter personlig rådgiver! Det var på tide!!

søndag, juli 01, 2007

I chok!

Isabella Henrietta Ingrid Margrethe...

Undskyld, men jeg er i chok!!

Det havde jeg ikke troet.

Isabella - det er da en smule for poppet.

Til gengæld var de tre andre navne jo nærmest selvskrevne.

torsdag, april 26, 2007

Fødselsdag med de kongelige

Ja, hvem andre end kronprins Frederik og kronprinsesse Victoria skulle jeg egentlig holde fødselsdag med?

Nej, vel? Sådan skal det jo være!

Har i dag fået følgende invitation:

Fredag den 11. maj besøger Sveriges konge Carl XVI Gustaf, den svenske kronprinsesse Victoria og Kronprins Frederik FOSS A/S i Hillerød.

Programmet for den svenske kongefamilies besøg i Danmark i maj, inkluderer et besøg på virksomheden FOSS A/S, der er verdens førende leverandør af analyseinstrumenter til bl.a. fødevare- og landbrugsindustrien. Besøget varer fra 9.25-10.10.



Der skal jeg da ha'! Selvfølgelig!!

Gad vide, om Frede tager en lille gave med til mig?

lørdag, april 21, 2007

Jeg tror, det bliver en Ingrid!




Kære bloglæsere!

TILLYKKE til Danmark med en lille ny prinsesse! Juhu!

Så er der også girlpower i kongehuset. Det er sgu da for sejt!!

50 centimeter lang og 3350 gram tung
forlyder det fra Kongehuset.

Jeg er helt hunderede procent sikker på, at det bliver en lille Ingrid (og det sagde jeg altså også før, navneforskerne begyndte at udtale sig om det - er faktisk lidt træt af det, for jeg ville gerne selv have en datter, som skulle hedde Ingrid).

:0)

Mai

P.s I mangel af bedre blev det til et billede af mig, Mary og Bodil Cath taget på Frederiksborg Slot for cirka et år siden. Det er mig med blokken bag Bodil C.