I fredags blev en 20-årig mand dræbt af skud i hovedet to gader herfra. Drabet var ikke banderelateret.
I går blev to uskyldige unge mænd forfulgt i deres bil og herefter beskudt af ukendte gerningsmænd på Thorvaldsensgade på Frederiksberg - bare 10 minutter på cykel herfra.
Og for mindre end en time siden blev en mand, tilsyneladende uden tilknytning til bandemiljøet påkørt på Ågade, heller ikke langt herfra, og siden stukket i armen, da han steg ud af sin forulykkede bil.
Man må sige, der er action i mit hood i øjeblikket.
Det fik mig da lige til at tænke mig om en ekstra gang, før jeg cyklede afsted ud efter søndags-sushien her til aften. For hvis banderne nu er blevet så paranoide, at de stikker i eller skyder på alt, der har en puls - ja, så kan man jo ikke længere vide sig sikker.
Det er ikke mere end et par dage siden, jeg sad og argumenterede for, at jeg ikke var bange, når jeg gik på Nørrebro - fordi "de skyder jo kun på hinanden". Men nu ser det ud til, at nervøsiteten altså får lunten til at være endnu kortere, end den allerede er.
Godt man skal en uge væk fra kampzonen!
Viser opslag med etiketten København. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten København. Vis alle opslag
søndag, februar 22, 2009
fredag, august 01, 2008
Nu er jeg ikke lige typen, der betaler mellem 280 og 1250 kroner for en løbetur. Det er måske lige i overkanten af, hvor meget jeg alligevel nyder at okse afsted i stegende hede.
Men noget tyder på, at det skal jeg åbenbart til - i hvert fald, hvis jeg vil løbe min normale tur halvanden gang rundt i og om Fælledparken.
Der er nemlig nogen fra Copenhagen Historic Grand Prix, som mener, at de har ret til at spærre det halve af byen af - bare fordi de skal holde et skide motorløb.
Come on! Behøver I ligefrem sætte hegn op - og lukke hegnene sammen, så man ikke engang kan få sin løbetur? Det er jo ikke fordi, jeg har tænkt mig at gemme mig i en busk i Fælledparken og vente på at starten går i morgen klokken 9 - jeg har trods alt andet at tage mig til.
Jeg synes egentlig, det er ret groft, at man bare har lov til at afspærre store dele af København i mere end en uge, fordi man skal holde et motorløb. De ejer jo hverken Nørre Allé, Fælledparken eller Trianglen, selvom det så sådan ud i dag.
Sådan noget kan godt pisse mig lidt af.
Men noget tyder på, at det skal jeg åbenbart til - i hvert fald, hvis jeg vil løbe min normale tur halvanden gang rundt i og om Fælledparken.
Der er nemlig nogen fra Copenhagen Historic Grand Prix, som mener, at de har ret til at spærre det halve af byen af - bare fordi de skal holde et skide motorløb.
Come on! Behøver I ligefrem sætte hegn op - og lukke hegnene sammen, så man ikke engang kan få sin løbetur? Det er jo ikke fordi, jeg har tænkt mig at gemme mig i en busk i Fælledparken og vente på at starten går i morgen klokken 9 - jeg har trods alt andet at tage mig til.
Jeg synes egentlig, det er ret groft, at man bare har lov til at afspærre store dele af København i mere end en uge, fordi man skal holde et motorløb. De ejer jo hverken Nørre Allé, Fælledparken eller Trianglen, selvom det så sådan ud i dag.
Sådan noget kan godt pisse mig lidt af.
torsdag, december 13, 2007
Det kommer tættere på
Okay! Nu synes jeg måske nok lige, at de der skyderier kommer lidt for tæt på.
Mens jeg sov, er der lige blevet dræbt en - og en hårdt såret - lige nede om hjørnet.
Det er sgu da lidt skummelt... Men, lad os da håbe, at du kun skyder efter hinanden, og ikke rammer nogle af os andre...
Mens jeg sov, er der lige blevet dræbt en - og en hårdt såret - lige nede om hjørnet.
Det er sgu da lidt skummelt... Men, lad os da håbe, at du kun skyder efter hinanden, og ikke rammer nogle af os andre...
onsdag, august 08, 2007
Dejlig sejltur på Øresund
Tirsdag aften blev brugt på en dejlig dejlig sejtur på Øresund i Turf og Runes båd, Svava (betyder "perle" på islandsk - derfor har jeg nu sat mig for, at jeg skal finde ud af, hvad sort hedder på islandsk - og så skal skibet da hedde Den Sorte Perle").
Båden er en Spidsgatter, tegnet af Aage Utzon for mere end 70 år siden.
Sørøverflaget er endnu ikke fundet frem - kun Dannebrog.
Mette fik vasket fødderne...
...og jeg fik lov til at styre. Jeg har jo i forvejen stor erfaring i det der med både og sejlskibe - var engang klubmester i optimistjolle!
Bemærk, at man altid skal have en kold øl, når man styrer!
Turf slænger sig på fordækket.
Og så blev det tid til en dukkert. Bemærk skovskiderstillingen!
Turf ved masten.
Rune på vej i bølgen den blå.
Mette ved rælingen.
Turf i et perfekt udspring!
Og Rune...
Og så blev vi lige overhalet af et par katamaraner... Der var fart på!!
Svava fra kajen ved Nordhavnen.
Så fik Mette fast grund under fødderne igen, og kunne finde de røde stilletter frem.
Abonner på:
Opslag (Atom)