onsdag, september 27, 2006

Jeg har fundet Nemo!

Scene fra Kris og Mais vaerelse nr. 7/2 i nat ved 01-tiden. Mai: - Er der egentlig jordskaelv i Thailand (spoergsmaalstegnet er forsvundet fra tastaturet...). Kris - vaagner - og svarer, oehhh..det ved jeg ikke. Mai falder i soevn, og Kris taenker videre. - Jo, der er vist jordskaelv i Thailand.

To timer senere...

Vi vaagner begge ved det vildetse brag, tordenskrald, hylen og mega kraftige vindstoed. Kigger paa hinanden - Okay, doer vi nu... Heldigvis bor vi paa foerstesalen af et slags hus som ligger op ad bjergsiden i hvad der svarer til femte-sjette sals hoejde. Der er lang at gaa - og den is jegh spiste i aftes blev helt sikkert forbraendt paa hjemturen.

I dag har jeg startet min karriere som dykker. Tager Open Water PADI-certifikat - og har rent faktisk to privatlaerere, en ung dansk fyr, Stefan, som er ved at uddanne sig som instruktoer, og svenske Maria, som er min divemaster (eller ogsaa er det omvendt). Mama-Kris laa paa stranden og solede sig, mens jeg lavede mit "pool"-dyk i strandkanten... Jeg var god - fik faktisk at vide, at jeg var Divemaster-god til nogle af tingene. Det ikke saa fede ved mit foerste dyk er helt klart min dragt med korte aerme = cykelrytterarme! Kikset! Kris er selvfoelgelig allerede brun, for hun dykkede ved stranden og solede sig, mens jeg tog mine foerste dykkertrin.

Regntiden, tja.. Den ser vi stadig noget til. Vi kan ikke komme udenom, at det regner og blaeser. I morges, da vi stod op var det skoent vejr og skyfrit. Da vi var klar til afgang mod hotellets restaurant begynte hotelmaendene at loebe forvildede rundt og holde fast i plastik forskellige stedet. Saa kom regnen og ikke mindst blaesten!! I 10-15 minutter hylede og tudede det saa meget, at potteplanter vaeltede og det regnede ind paa den overdaekkede restaurant. Vi stod bare og kiggede, mens hotelfatter hundsede rundt med de stakkels Hawaii-skjorteklaedte maend paa hotellet.

Her til eftermiddag, da jeg havde bestaaet mit tredje kapitel eller test paa dykkerkurset begyndte regnen igen at sile ned. Denne gang tog det ogsaa mindst en halv time, foer det var overstaaet. Det gode er dog, at det regner, og saa er det overstaaet. Og det kunne jo vaere saa meget vaerre, mener vi! For vi har det sgu godt!

Vi har for eksempel lige vaeret til massage - 300 Bath = 45 kroner for en times helkropsmassage. Ja tak!! Skoent!

Nu skal vi ud og spise - skal vi vaelge thai, thai, thai, italiensk eller sushi (der er et all you can eat sted med alle tre dele til 199 bath pr. person, dvs. 30 kroner. Det kunne jo vaere, at vi kaster os ud i saadan et maaltid). Ellers kunne det maaske blive italiensk paa straden.

Kris siger - ikke den der med all you can eat. Vi skal foerst i dykkercentret, siger hun. Og foreslaaer noget thai. Jeg er med!

I morgen skal Kris nemlig maaske dykke ud til et vrag - hun er jo paa advanced level. Eller paa vej til det!

Jeg lovede forleden at laegge billeder ud, og har faktisk ogsa mit kabel med, men den her computer stammer vist fra stenalderen, saa det maa blive en anden dag. De skal nok komme!

Vores hotel hedder forresten Phitharom PP Resort - I kan jo google det.

Nu har Kris koebt roseapples til mig, saa nu vil jeg smutte.

Husk at skrive kommentarerr - I skal dog vaere tilmeldt blogger for at skrive.

Knus fra Kris og Mai

1 kommentar:

Julie sagde ...

Hej tøser
Det virker til I bare har det dejligt.. hvis de største problemer i har er, om I skal spise thai, italiensk osv, så skal i vist heller ikke brokke jer:-)
I DK er efteråret ankommet, og de sidste dejligt soldage nåede I lige at få med inden I tog afsted, så det var heldigt.
Glæder mig allerede til at billeder. NYD DET!!!!
Knus Julie