Viser opslag med etiketten dykning. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten dykning. Vis alle opslag

søndag, februar 22, 2009

Tiltrængt og velfortjent

Om 14 timer, så er klokken 8.30. Det er mandag, og flyet letter mod Kap Verde. Det er tiltrængt og velfortjent!

Hold kæft, det bliver godt med en uge, hvor det eneste jeg skal lave er at drikke gratis drinks, spise gratis mad, dykke, læse gode krimi'er og ligge ved poolen.

Til jer misundelige, så kan I få lov til at tjekke stedet ud her.

Og til indbrudstyvene - bare ærgerligt..min far passer på min lejlighed imens!

lørdag, juli 07, 2007

Dykkerklovnen

Er der andre end mig, som kan huske badeklovnen?

En kikset fyr, som optraadte i OBS, og gjorde alt det, man ikke maatte paa stranden??

Saadan en fyr har vi lige moedt i dag - bare i dykkerudgave.

Vi taler om en kikset tysk mand, som moeder op paa dykkerstedet med alt, og jeg gentager ALT
udstyr.

Vi taler ting, jeg ikke engang ved, hvad er - der var blandt andet lommelygte (hvad bruger man den til, naar det er lyst?) - og han blaendede selvfoelgelig mig med den under vandet, tre ure/dybdemaalere etc, kaempe svoemmefoedder, alle mulige maerkelige slanger, kamera mm.

Han lignede naermest en erhvervsdykker, som skulle lave en arkaeologisk udgravning nede i vraget af Mitilini.

Naah, men selvom han lignede en meget rutineret dykker, saa smittede det ikke af paa hans maade at dykke paa. Han oedelagde det meste af dykket for os andre, og brugte blandt andet en masse tid paa at skulle skyde saadan en roed ballon af fra bunden og op mod havoverfladen (selvom vi havde vores eget reb + boeje at holde os til).

Han hvirvlede ogsaa alt sand osv. op, saa vi andre ikke havde en chance for at se noget, naar han foerst havde vaeret der.

Tror ikke, at vi var de eneste, der var traette af ham, da vi skulle op...

Naah, men ellers var dykket fedt nok. Vi var nok lige lidt for mange mennesker paa dykket til, at det var superfedt, og vi saa desvaerre ikke andre dyr en nogle smaafisk og en stor blaeksprutte.

Men, vi skal helt sikkert dykke sammen igen :0)

I aften staar den paa drinks og god middag. Har fundet et sted med strawberry daiquiries til 4,5 Euro - det lader man sig jo ikke bare saadan gaa fra sig...

Haaber I kan holde hovedet over vandet derhjemme - glaeder mig ikke til at komme hjem i regnen.

lørdag, september 30, 2006

Hilsen fra de to beachbabes

Efter naesten et doegn med styrtende regn har vi atter vovet os ud fra hotelvaerelset.

Regnen startede faktisk i aftes ved 20-tiden, og det styrtede ned indtil klokken 13 i dag - herefter har der vaeret smaa byger og staenk uafbrudt. Men man er jo ogsaa noedt til at komme lidt ud!

Mens Kris har studeret i sin "avancerede" dykkerbog, tog jeg det mere afslappet og besoegte en massagebiks. For anden gang paa turen fik jeg oilmassage - og denne gang ogsaa manicure og pedicure med 100 baths discout. Jo, vi forstaar at prutte med priserne. Og synes selv, at vi virkelig faar snoeret thaierne.

I dag har thaierne indviet en undervand mindelund for ofrene for tsunamien. Vi havde godt set, at de var ved at saette nogle store telte op paa stranden, og da vi kom derned her til eftermiddag var der officiel aabning af mindelunden med besoeg af trafikministeren og andre prominente gaester. Dykkere, blandt andet instruktoerer fra vores dykkercenter, dykkede med ud og indviede mindelunden. Der er billeder af mindelunden paa fotosiden.

Dagens tal: 1 - antallet af myggestik paa Mais oejenlaag. Hun saa knaldhamrende godt ud fra morgenstunden.

Hot or not i Thailand:

Hot:

1. Kylling i kokosmaelk og groent i roed karry + ris.
2. Kylling i kokosmaelk og groent i gul karry + ris.
3. Kylling i kokosmaelk og groent i groen (HOT) karry + ris

Not:

1. Monsunregn paa Phi Phi i september.
2. At en tyfon naermer sig fra Philipinerne og Vietnam.
3. 15 cm oversvoemmelse i Bangkok.

Paa denne tur har Kris forresten laert at spise spring rools og sushi. Har dog stadig ikke lokket hende til at spise banan.

Paa denne tur har Mai valgt at lave en Kris, dvs. hun har spist den samme ret siden vi kom i mandags.

Nu skal vi moedes med vores tyske ven Ollie, som vi er blevet enige om er et af de mest venlige mennesker, vi har moedt, og spise paa Papaya Restaurant - anbefalet af vores Dive Master.

I morgen skal vi tidligt op - vi skal nemlig paa fundive, og vaere buddies.

fredag, september 29, 2006

Saa er jeg Open Water Diver!

Saa har jeg taget mine to sidste dyk paa kurset, og kan nu officielt kalde mig Open Water Diver! Det er jo fint! Kris er stadig ude at dykke ved vraget, saa jeg bruger tiden paa at laegge billeder ind og skrive blog. Haaber der er nogen, der foelger med derhjemme :0)

Det er helt fantastisk, saa smuk naturen er under havoverfladen. Har set tre leopardhajer i dag, en rokke, mange forskellige koraler, soeanemoner, barracudaer, store moraener, to blaeksprutter og en soeslange. Sikke farver! Og jeg blev slet ikke bange, da jeg moedte hajerne - er jo hardcore dykker!

Tror at Kris og jeg tager en dag med fundives, hvor vi skal vaere buddies med hinanden, foer vi skal tilbage til fastlandet. Lige i oejeblikket er der ikke meget ved at komme til fastlandet, for vi har hoert, at der er 15-20 cm oversvoemmelse i Bangkok.

Til gengaeld har vi fundet et virkelig billgt sted at bo i Bangkok - Kristinas gamle sted, som vi skal give 33 kroner om dagen for. Saa sparer vi lidt der!

Nu har jeg lagt de ti billeder ind, jeg maa. Der er ikke nogle billeder med mig paa, for dem tager Kris jo med sit kamera, og hun er her jo ikke lige nu.

:0))

Mai

torsdag, september 28, 2006

Bidt af fisk

Nej. Denne overskrift refererer hverken til min forkaerlighed for sushi, min fluefiskeelskende vildmand af en kaereste eller det faktum, at vi i dag moedte havskildpadder, leopardhajer, baracudaer eller moraener under havoverfladen, men i stedet, at jeg er blevet bidt af en fisk i dag.

Fire gange! Den var aabenbart traet af, at jeg svoemmede i dens territorie. De andre troede bare, at jeg syntes, at fisken var soed, men det var den bestemt ikke!

Saa nu har jeg fire smaa bid paa hoejre underben.

Lige nu skulle man egentlig tro, at Kris og jeg havde taget stoffer, for vi er begge lidt svimle. Men det kan vi godt forsikre, at det har vi ikke! Vi har bare vaeret paa dykketur. Vi sejler begge stadig, selvom det er fem timer siden vi kom tilbage fra foerste dyk.

Kris er jo godt i gang med sit advanced-kursus. Hun har vaeret paa 30 meter, mens jeg var nede paa hele 12 meter. Jeg er meget stolt! Afsluttede samtidig de "skriftlige" proever i dag med en final exam med kun tre fejl. Saa i morgen, naar jeg har faaet mine sidste dyk, er jeg open water diver med PADI-certifikat.

Det har vaeret det mest fantastiske vejr i dag. Fra morgenstunden har det vaeret vindstille, og solen var fremme - det bedste vejr, vi har haft hidtil! Saa er det virkelig, at vi kan se, hvorfor det her kaldes paradis! Her er bare skoent. Tror det har vaeret 35 grader, og vandet er 30 grader. Det er lige saa man koger.

Vores hotelfatter er en meget snakkende mand. Kristina forsoeger paa sit bedste thai at foelge med, og han snakker ogsaa lidt engelsk. I morges underholdt hans os med, hvilke ord der lyder ens paa thai. Jeg fattede selvfoelgelig ikke saerlig meget, men jeg har da laert at sige goddag, tak, regningen og det var saa lidt. Ellers fortaeller han os lidt thai-historie, for eksempel om, at Thailand er det eneste land, som ikke var en koloni, og om hvordan de besatte de omkringliggende lande, og stak dem til kolonimagterne i stedet.

Dagens tal: 124 = antallet af trin op til vores hus/lejlighed.

I morgen staar dagen endnu en gang paa dykning. Hvis vejret er til det, skal Kris ud og dykke ved et gammel vrag, mens jeg vist skal ned paa 18 meter. Det bliver sjovt. Det er bra at dykke, og hold da op, hvor er der et fantastisk liv under havoverfladen.

Jeg har lige forsoegt at slutte mit kamera til computeren, men uden held. Det er aabenbart ikke muligt at finde driveren til et Pentax-kamera paa nettet. Men vi faar se, maaske det lykkedes paa et tidspunkt.

Untill then... Send flere penge, og skriv endelig kommentarer til os!

Sa Waa dee Kaa (stavet helt forkert, men betyder hej).

Kris & Mai

onsdag, september 27, 2006

Jeg har fundet Nemo!

Scene fra Kris og Mais vaerelse nr. 7/2 i nat ved 01-tiden. Mai: - Er der egentlig jordskaelv i Thailand (spoergsmaalstegnet er forsvundet fra tastaturet...). Kris - vaagner - og svarer, oehhh..det ved jeg ikke. Mai falder i soevn, og Kris taenker videre. - Jo, der er vist jordskaelv i Thailand.

To timer senere...

Vi vaagner begge ved det vildetse brag, tordenskrald, hylen og mega kraftige vindstoed. Kigger paa hinanden - Okay, doer vi nu... Heldigvis bor vi paa foerstesalen af et slags hus som ligger op ad bjergsiden i hvad der svarer til femte-sjette sals hoejde. Der er lang at gaa - og den is jegh spiste i aftes blev helt sikkert forbraendt paa hjemturen.

I dag har jeg startet min karriere som dykker. Tager Open Water PADI-certifikat - og har rent faktisk to privatlaerere, en ung dansk fyr, Stefan, som er ved at uddanne sig som instruktoer, og svenske Maria, som er min divemaster (eller ogsaa er det omvendt). Mama-Kris laa paa stranden og solede sig, mens jeg lavede mit "pool"-dyk i strandkanten... Jeg var god - fik faktisk at vide, at jeg var Divemaster-god til nogle af tingene. Det ikke saa fede ved mit foerste dyk er helt klart min dragt med korte aerme = cykelrytterarme! Kikset! Kris er selvfoelgelig allerede brun, for hun dykkede ved stranden og solede sig, mens jeg tog mine foerste dykkertrin.

Regntiden, tja.. Den ser vi stadig noget til. Vi kan ikke komme udenom, at det regner og blaeser. I morges, da vi stod op var det skoent vejr og skyfrit. Da vi var klar til afgang mod hotellets restaurant begynte hotelmaendene at loebe forvildede rundt og holde fast i plastik forskellige stedet. Saa kom regnen og ikke mindst blaesten!! I 10-15 minutter hylede og tudede det saa meget, at potteplanter vaeltede og det regnede ind paa den overdaekkede restaurant. Vi stod bare og kiggede, mens hotelfatter hundsede rundt med de stakkels Hawaii-skjorteklaedte maend paa hotellet.

Her til eftermiddag, da jeg havde bestaaet mit tredje kapitel eller test paa dykkerkurset begyndte regnen igen at sile ned. Denne gang tog det ogsaa mindst en halv time, foer det var overstaaet. Det gode er dog, at det regner, og saa er det overstaaet. Og det kunne jo vaere saa meget vaerre, mener vi! For vi har det sgu godt!

Vi har for eksempel lige vaeret til massage - 300 Bath = 45 kroner for en times helkropsmassage. Ja tak!! Skoent!

Nu skal vi ud og spise - skal vi vaelge thai, thai, thai, italiensk eller sushi (der er et all you can eat sted med alle tre dele til 199 bath pr. person, dvs. 30 kroner. Det kunne jo vaere, at vi kaster os ud i saadan et maaltid). Ellers kunne det maaske blive italiensk paa straden.

Kris siger - ikke den der med all you can eat. Vi skal foerst i dykkercentret, siger hun. Og foreslaaer noget thai. Jeg er med!

I morgen skal Kris nemlig maaske dykke ud til et vrag - hun er jo paa advanced level. Eller paa vej til det!

Jeg lovede forleden at laegge billeder ud, og har faktisk ogsa mit kabel med, men den her computer stammer vist fra stenalderen, saa det maa blive en anden dag. De skal nok komme!

Vores hotel hedder forresten Phitharom PP Resort - I kan jo google det.

Nu har Kris koebt roseapples til mig, saa nu vil jeg smutte.

Husk at skrive kommentarerr - I skal dog vaere tilmeldt blogger for at skrive.

Knus fra Kris og Mai