søndag, februar 07, 2010

Hovedspring ud i uvisheden

Flytter du bare sådan til Århus uden at have job på hånden?

Ja, det gør jeg faktisk!

Verden går vel ikke under, bare fordi man går et par måneder uden job? Jeg har trods alt arbejdet, siden jeg var 13 år, så måske det er meget sundt at gå ledig lidt, før jeg får noget at rive i igen.

Og så er det jo altså ikke, fordi jeg ligger på den lade side. Jeg indrømmer, at nattøjet måske bliver på lidt længere hen op ad formiddagen, men jeg udnytter tiden, og skriver ansøgninger til de jobs, der lyder spændende, og som jeg kan se mig selv i - og så bliver der også hængt hylder, knager, spejle og billeder op - flyttekasser bliver tømt, og så er jeg sikker på, at min romm'ie rent kokkereringsmæssigt også er ganske tilfreds med, at jeg ikke kan holde mig i ro særlig længe ad gangen - og derfor disker op med forskellige former for kogekunst, som oftest omkring aftensmadstid.

Jeg tror, det er meget sundt engang imellem bare at kaste sig ud, hvor man ikke kan bunde. Og jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg nok snart skal få et nyt arbejde. Det glæder jeg mig til vildt til at komme i gang med. Men indtil da, så er det nu heller ikke så skidt at gå her og falde til i min nye by.

1 kommentar:

Mette Høgsberg sagde ...

Jeg tror det er meget sundt at hive teltpløkkerne op, få tæppet hævet væk - bare en smule, og se på verden nye og spændende vinkel, fra et nyt sted i Danmark. Jeg har ikke den mindste tvivl om, at du snart er i job igen. Nyd den frihed du har nu. Du løber snart stærkt igen.
I øvrigt er jeg dybt misundelig på din rommie. Han får SÅ fantastisk god mad.