tirsdag, maj 19, 2009

Mums!

Lørdag aften var jeg blevet inviteret på date af min far, der har særdeles gode kontakter i restaurationsbranchen i Svendborg.

Min far har næse for at finde lækre spisesvampe og andre skønne ting i skovbunden, og det giver af og til carte blanche til spisearrangementer af den virkelig gode slags.

Denne gang stod den på "The Re-Union" på Restaurant no. 5 på havnen.

Alt i alt otte retter - inklusive "renser" og dessert. Superlækkert - og med indtil flere superfantastiske smagsprøver på øl, cider, rød- og hvidvin.

Jeg har forsøgt at forevige et par af retterne, der kan nydes, synsvis, her.

Den første lille starter, et lille stykke brød med unghanelever som mousse, fik jeg desværre ikke taget billede af. Men ellers følger her:



Muslinger på stribe (lavet af Linemuslinger fra Svendborg - MEGET LÆKRE!)


Rejer på Eurorail


Asparges - OG
En lækker tartelet, der også hørte til aspargesretten


Så var der gulerodsrenser


Og siden Fynsk Glad Gris - immiteret kølle med majssalat




Vi sluttede af med chokolade vs rababer



Og Æbler Leonart Cohen

3 kommentarer:

Jørgen Toldsted sagde ...

Det ser godt nok lækkert ud - og sikke nogle fine navne retterne har :-)

Unknown sagde ...

Nam..man bliver helt lækkersulten. Hvis du har fået opskrifter med hjem, så vil vi meget gerne være prøvekaniner en dag :-) Knus Turf & Mette

Mette Høgsberg sagde ...

Det ser super lækkert ud.
Små bidder, sikkert med masse af smag.