mandag, februar 18, 2008

Sushi med mutti

Jeg elsker min mor, og jeg elsker sushi.

Men kombinationen af de to ting, er altså ikke altid lige god...

Der er nemlig et problem, når spisepinde bliver involveret.

Jeg er efterhånden rimelig god med pindene, mens min mor er temmelig handicappet. Der er en eller anden finger, der bare ikke vil udføre gribeteknikken, hvilket med fører splattet eller slet ingen sushi (gælder især ved rolls).

Det afføder bemærkninger som: "Nu beder du altså bare ikke om kniv og gaffel til mig" eller "Øv, nu fik jeg en splint i fingeren" - og endelig "Okay, så stik mig da den gaffel".

Det gode ved det lille pinde-problem er, at jeg kan nå at spise mere fra den fælles tallerken til at starte med- til gengæld overhaler mutter, når hun får fat i gaflen...

4 kommentarer:

Mikael Lemberg sagde ...

Jeg har en gang lært et smart trick, hvor man knækker en tændstik midt over, sætter den mellem pindene og vikler noget elastik rundt om. Så kan selv den største motorikpadde spise med pinde! :-)

Men hvor er det i øvrigt lækkert, at man nu ikke længere skal hele vejen til København for at spise sushi! Ifølge mit stopur er der nu kun 6 minutters gang hjemmefra til sushi-biksen. :-)

Maiski sagde ...

Det er et smart trick!! Må straks lokke min mor til hovedstaden igen, så vi kan få sushi! :0))

Er det god sushi i den nye biks? Har tænkt på at slå et smut forbi mange gange på vej mod s-toget. Må i hvert fald sige, at det ser populært ud - der er proppet hver gang, jeg går forbi.

Mikael Lemberg sagde ...

Jeg synes det er et udmærket og anbefalelsesværdigt sted! Fisken er frisk, menukortet er stort og de anretter det flot.

Men vær opmærksom på at der er LANG ventetid, så maden skal bestilles 3-4 timer i forvejen - både til frokost og aftensmad!

Anita Lykke sagde ...

Ak ja, her anmoder man på sine vaklende spisepinde din datter om ikke at blive udleveret som sushisk sinke... men tak for tippet Mikael!