lørdag, oktober 06, 2007

Hvem larmer i min lejlighed?

Jeg har fået en klage. En klage fra underboen, hvor der står, at jeg larmer for meget.

"Lydene oppe fra jer er meget tydelige i min lejlighed, og det er et problem, at der er kraftige fodtrin og musik til langt ud på natten på hverdagsnætterne."

Det synes jeg også er et problem.

Mit problem er bare, at jeg ikke hører musik om aftenen - jeg ser for det meste fjernsyn, og for det meste går jeg i seng klokken 23 eller 23.30 og falder i søvn foran fjernsynet med sleep-timeren slået til.

Så det kan jo ikke rigtig være mig. Og Thomas kan det heller ikke være - han er jo i Geneve det meste af ugen.

Så hvem larmer i min lejlighed?

Jeg ved det ikke 100 procent sikkert - men mit bud er, at larmen kommer fra mine to nye naboer, to unge herrer, der ynder at sætte Pixies og Metallica på for fulde hammer, når de kommer hjem fra byen - for så derefter at falde i søvn (mens musikken spiller videre).

Det er mit bud. Men hvordan de kan trampe på hendes loft, det er mig rimelig uforståeligt.

Og her til morgen - der vågnede jeg så for fuld musik. Underboen (!!!!!) lagde da lige ud med lidt r'n'b/hip hop. Det er da vist, hvad man kan kalde dobbeltmoral...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er dog det vildeste. Måske skal du prøve at stå op en nat og sætte dig på lur og se hvem der tramper rundt. Lidt ubehageligt, at du ikke ved hvem det er, der går rundt i din lejlighed.
Musikken tror jeg du har helt ret i, det går i murerne og kan godt være svært at lokalisere.

Held og lykke i jagten på Svipper.

Steen Go'e Ben sagde ...

Jeg har prøvet noget lignende her i min nye lejlighed;

Skulle ned med to bordplader fra det gamle køkken, her lige da jeg var flyttet ind for en 1½ måned siden, en søndag aften kl. 22.30 agtigt!

Stiller dem så nede foran opgangen, da jeg endnu ikke havde fået nøglen til porten udleveret, smutter så i 7-11 efter noget mælk, og er tilbage max. 15 min efter... tænkte at så var de jo nede, og jeg måtte en tur op over 5' sal hvor jeg residerer, og ned igen, for at åbne porten, NÅR jeg var hjemme igen.

Finder så i min entré, et sirligt rystet håndskrevet brev, fra min underbo; i krasse toner står der så at han er ¤%##&#¤% træt af det svineri jeg har smidt på gaden, og det skal fjernes straks, ellers bliver der klaget til Gud, fanden & hans pumpestok og jeg skal komme efter dig!

Nå, det pisser jo så Stone lidt af; og jeg går ned og ringer på- klokken er nu ca. 22.50 og jeg er harm! ja det er et mildt ord...

Så åbner vedkommende så; Godt halvstiv, iført fesenblege underbensklæder med gul plet foran, en bajer i den ene hånd, og en krykke i den anden... manden er tydeligvis polio-ramt i begge ben, og så er det at jeg undrer mig?

Han har på max. 15 minutter, nået at konstatere at det er mig der har henstilt noget på fortovet nedenfor, skrevet et harmdirrende brev i hånden, stavret op af trappen, og smidt det ind af min brevsprække!

Sikke en sølle eksistens, tænker jeg, da han pænt muggen lukker døren og vores snak dermed er forbi: tænk sig at bruge sin søndag aften på at sidde & glo ud af en dørspion, på en amagerkansk sidegade, en søndag aften?

Steen ;o)

Maiski sagde ...

Hehe... Måske vi skal starte en forening for folk med sure underboere...

Nej, jeg skrev et pænt brev tilbage til min underbo, og forklarede, at det ikke kunne være mig - fordi jeg går tidligt i seng, aldrig hører musik, ikke har gæster om natten (i hvert fald ikke nogen, jeg kender til) - og at min sidste fest, så vidt jeg husker, var til min fødselsdag i maj.

Og så skrev jeg, at hun var velkommen til at kigge op eller ringe. Så jeg håber, hun er tilfreds. Men det er da træls, at have sådan nogen hængende på sig!

Steen Go'e Ben sagde ...

Ja, det er bare mærkeligt med sådan en velkomst, når man førhen har boet et genialt sted, med gode naboer og venner i sin opgang/andelsforening!

Nok om det, rabarber-kvarteret her tror jeg ikke kommer til at nyde min tilstedeværelse ret længe ;o)

Steen.