tirsdag, november 09, 2010

Julespørgsmål

Når man sådan skal holde jul i sit eget hjem for første gang, så melder der sig nogle fuldstændig lavpraktiske spørgsmål, som man de sidste 30 år ikke har været nødt til at forholde sig til.

For eksempel - hvor køber man et pænt juletræ i Århus (og her taler vi ude på landet - jeg køber af princip ikke mit juletræ nede ved Brugsen)?

Og hvad med julepynten? Pludselig skal man jo til at erhverve sig sin egen pynt (og ikke det hjemme fra mor og far, hvor nogle af de fine ting stammer fra min farfars barndomshjem og er mere end 100 år gamle). Julepynten skal jo danne grundlag for ens egne traditioner - og skabe den der glade genkendelse, når julepynten bliver hentet frem fra kælderen. Så er det endelig rigtig jul!

Der er også andre nyanskaffelser, man pludselig skal til at tænke på - for eksempel et juletræstæppe (det ville være fantastisk med det her fra Hay - men mindre kan nok også liiiige gøre det), en fod til juletræet (med mindre man vil snedkerere selv), lyseholdere til juletræet - og juledugen i 1,60x3,50, som koster 2400,- i Illums Bolighus (jeg må vist lige få sat min far i gang med at kigge i genbrugsbutikkerne..

Godt, der stadig er mere end halvanden måned til jul - jeg er sikker på, vi nok skal nå at få styr på det hele!

Ingen kommentarer: